Jula 2018 kommer de første tankene om hva jeg vil gjøre når utdanningen er over sommeren 2020. 25år gammel og ferdigutdannet norsk naturguide og masterstudent, hvordan feirer man det?
Jeg har alltid vært glad i Norgesferier og ikke så henrykt over å reise over mange flerfoldige landegrenser for å nyte livet. Den naturlige tankebanen min var et friår i Norge, fri fra leilighet, by, skole og jobb. Først tenkte jeg å reise dit jeg ønsket med bil, der været var bra, snøen var fin og der jeg ikke har vært før. Sakte men sikkert utviklet planene seg, bil ble til bilfritt, flere etapper ble til én stor etappe og tilslutt satt jeg der med ideen om å gå Norge på langs, to ganger til og med. Jeg ville starte fra Nordkapp og studieplassen i nord og gå sørover, for så å sykle langs kysten motsatt vei. Dette ble problematisk for sykling langs kysten vinterstid er ganske problematisk. Noen ukers grubling endte med TRE norgesturer, for hvem orker vel å vente i seks måneder på å få sykle norskekysten? Ikke jeg!
Juni 2020 starter turen med sekk og fjellsko fra Nordkapp, i fem måneder skal jeg gå stort sett til fjells, med telt og fra hytte til hytte. Seks måneder fri ble til tre måneder ompakking, pulktrening før turen reverseres fra Lindesnes og tilbake opp til Nordkapp før snøen forsvinner fra Vidda. Januar til 17. Mai 2021 er tidsrammen før det igjen skal pakkes om og sykkelferien på 70 dager langs den norske kyst er igang og mitt friår ender ved Lindesnes fyr i August.
Om dette blir gjennomført som tiltenkt er selvfølgelig uvisst, start er om ett år og to/tre måneder og slutten om to år og fem/seks måneder. På så lang tid kan og vil mye skje, på denne siden vil dere kunne følge med på alt som planlegges, endres og når turene kommer i gang hvordan de går!
Takk for denne gang,
Brage
Jeg har alltid vært glad i Norgesferier og ikke så henrykt over å reise over mange flerfoldige landegrenser for å nyte livet. Den naturlige tankebanen min var et friår i Norge, fri fra leilighet, by, skole og jobb. Først tenkte jeg å reise dit jeg ønsket med bil, der været var bra, snøen var fin og der jeg ikke har vært før. Sakte men sikkert utviklet planene seg, bil ble til bilfritt, flere etapper ble til én stor etappe og tilslutt satt jeg der med ideen om å gå Norge på langs, to ganger til og med. Jeg ville starte fra Nordkapp og studieplassen i nord og gå sørover, for så å sykle langs kysten motsatt vei. Dette ble problematisk for sykling langs kysten vinterstid er ganske problematisk. Noen ukers grubling endte med TRE norgesturer, for hvem orker vel å vente i seks måneder på å få sykle norskekysten? Ikke jeg!
Juni 2020 starter turen med sekk og fjellsko fra Nordkapp, i fem måneder skal jeg gå stort sett til fjells, med telt og fra hytte til hytte. Seks måneder fri ble til tre måneder ompakking, pulktrening før turen reverseres fra Lindesnes og tilbake opp til Nordkapp før snøen forsvinner fra Vidda. Januar til 17. Mai 2021 er tidsrammen før det igjen skal pakkes om og sykkelferien på 70 dager langs den norske kyst er igang og mitt friår ender ved Lindesnes fyr i August.
Om dette blir gjennomført som tiltenkt er selvfølgelig uvisst, start er om ett år og to/tre måneder og slutten om to år og fem/seks måneder. På så lang tid kan og vil mye skje, på denne siden vil dere kunne følge med på alt som planlegges, endres og når turene kommer i gang hvordan de går!
Takk for denne gang,
Brage
Kommentarer
Legg inn en kommentar